dilluns, 27 de gener de 2014

Ja ho diuen que xutar a la primera és important

Quina una s'ha muntat a Sèrbia amb la final de Copa. Potser alguns de vosaltres haureu vist el golàs que fa de porteria a porteria Denis Sefik. Amb empat a 11 al marcador i amb només un segon per arribar al final el porter de l'Estrella Roja agafa la pilota i l'envia al fons de la xarxa contrària, amb dos bota entremig i un Zdravko Radic que mirava les mussaranyes. Potser haureu vist aquesta imatge del gol:


Fins aquí tot correcte. Quin gol, tu!! Quin xutàs!!! M'ha recordat al llançament desesperat de Marcelinho Huertas en aquella final de l'ACB contra el Madrid que capgirava el marcador. Aquí, de porters que marquin gols, en tenim algun. Recordo un gol de Dani Pinedo a Mataró i a L'Hospitalet hi havia un porter (Ismael Bernardo) que cada temporada marcava com a mínim un golet.

Però si mirem la jugada sencera veurem que no tot és el que sembla. Sefik marca, si. Els àrbitres el donen i l'Estrella Roja guanya 11-12 la Copa de Sèrbia davant el Radnicki. Però és un gol vàlid? Jutgeu vosaltres mateixos:






Com veieu, la pilota surt fora després d'un xut del Radnicki. Si anem al reglament i anem a la regla WP 16.1 Veurem que hi diu 

"Es concedeix servei de porteria:

A) quan la pilota passa completament la línia de gol, excloent la zona entre els pals de la porteria i per sota el travesser, i ha estat tocada en darrer lloc per qualsevol jugador diferent del porter defensor;

B) quan la pilota traspassa completament la línia de gol entre els pals i sota el travesser, o colpeja els pals, el travesser o al porter defensor directament de:
I) un tir lliure des de dins de cinc metres;
II) un tir lliure llançat des de fora de cinc metres però no d'acord amb les regles;
III) un servei de porteria que no s'ha llençat immediatament;
IV) un córner
"

Per tant, com Sefik fa una amenaçada abans de xutar, el seu servei de porteria està mal llançat i, tot i acabar en gol, no és vàlid. Tot plegat fa que a Sèrbia, ara mateix, tinguin un merder de ca l'ample amb aquest gol.

Per cert, ja que hi som. En cap dels dos apartats d'aquesta regla diu res de concedir un servei de porteria quan la pilota surt fora de banda. Ho dic per si de cas...



Reaccions:

0 comentaris :

Publica un comentari a l'entrada