dimecres, 26 de novembre de 2014

Composició dels grups XI Poloamig@s

Poques setmanes després de que l'organització de l'XI Poloamig@s donés a conèixer la llista de participants, ahir es va donar a conèixer la composició dels grups d'aquest torneig que es disputarà a Saragossa entre els dies 6 i 8 de desembre. La competició benjamina estarà formada per dos grups de 4 equips, on tots passaran a quarts de final encreuant-se primer contra quart i segon contra tercer. En els alevins, repartits en 4 grups de 3 equips, només la primera plaça de grup donarà accés a la lluita per les medalles. Pel que fa als infantils hi haurà dos grups de 5 equips on els 4 primers jugaran de l'1 al 8 i els dos darrers es disputaran la 9a i 10a plaça. Les finals es disputaran el dilluns 8 a partir de les 15:30 a les instal·lacions d'El Olivar.

BENJAMÍ

GRUP A: CN Barcelona, Askartza WLB, Gersan Helios, EW Saragossa
GRUP B: CN Molins de Rei, EM El Olivar, Leioa WLB, Stadium Casablanca

ALEVÍ
GRUP A: CE Mediterrani Femení, Leioa A, EW Saragossa
GRUP B: CN Barcelona, Askartza WLB, Gersan Helios
GRUP C: CE Mediterrani Masculí, Leioa B, EM El Olivar
GRUP D: CN Molins de Rei, Waterpolo Donosti, Stadium Casablanca

INFANTIL
GRUP A: EM El Olivar, EW Saragossa, AE Santa Eulàlia, Lautada Gasteiz, CN Molins de Rei
GRUP B: Gersan Helios, Stadium Casablanca, CE Mediterrani, CW Castellae, Askartza WLB

La piscina Ana Carmen Muñoz tornarà a viure una festa del waterpolo || Foto: El Olivar


dilluns, 10 de novembre de 2014

Carta oberta de Sergio Galindo

Queridos compañeros del Comitè Català d'Àrbitres de la Federació Catalana de Natació,

Algunos ya conocéis lo que os deseo transmitir con la presente carta. Muchos os habéis puesto en contacto conmigo, al conocer la noticia, para mostrarme vuestro apoyo y solidaridad, a todos vosotros, muchas gracias.

Hace 3 años inicié, ilusionado, un proyecto al frente de la vocalía de waterpolo, con una serie de objetivos definidos. Poco a poco pude comprobar cómo muchos de mis compañeros se contagiaron de esta ilusión y junto a ellos, el proyecto inicial fue avanzando asumiendo, incluso, nuevos retos.

Me siento orgulloso de todos aquellos que me habéis apoyado y ayudado, y también orgulloso de todo nuestro colectivo, porque hemos alcanzado todas las metas (que os enumeraré a continuación) que me marqué en un inicio. Sin duda esto es fruto de que nuestro colectivo se ha implicado, se ha sentido valorado y  ha trabajado, y trabaja, de una forma profesional, aún no siéndolo.

Las metas que me marqué fueron las siguientes:

- Motivar y fomentar el amor al waterpolo y no a cuestiones económicas.
- Seguimiento de convocatorias y actuaciones, registrando bajas y estableciendo un protocolo de actuación para las bajas provocadas siempre por los mismos miembros del colectivo, pudiendo justificar de forma clara las diferencias existentes en  el número de actuaciones arbitrales.
- Definición de categorías arbitrales y, en función de ellas, determinar arbitrajes.
- Potenciación y  mayor valoración de las reuniones técnicas, incluyendo un test, obligando al colectivo a repasar el reglamento y actualizar sus conocimientos.
- Seguimiento y soporte de los árbitros noveles por parte de árbitros experimentados.
- Introducción de las jóvenes promesas (futuros nacionales) en partidos de trascendencia (Copa Catalana, Finales de categorías) siempre respaldados por árbitros de mayor experiencia.
- Mayor movilidad y rotación de los miembros del colectivo.
- Creación de un canal de comunicación entre árbitros y  vocalía.
- Crear comunicaciones regulares, con valor.

Ahora había llegado el momento de continuar trabajando para afianzar el actual funcionamiento y comenzar con nuevos proyectos y retos, pero lamentándolo mucho, no seguiré a cargo de la vocalía de waterpolo.

La semana pasada la vocalía de waterpolo, en bloque, conmigo al frente, presentó la dimisión al Presidente del Comité y le informé que esa decisión sería firme si no se producía un cambio radical en la situación actual. Algo realmente doloroso, ya que cuando te embarcas en un proyecto, deseas llevarlo a buen puerto.

No es nuevo para vosotros los innumerables problemas que hemos tenido, siempre, con el funcionamiento de la secretaría de nuestro comité. Finalmente la situación se ha hecho insostenible, no tan sólo por la lucha continua para tratar de trabajar de una forma profesional y correcta, con los continuos problemas para hacerlo, sino por el caso omiso, en muchas ocasiones, por parte de la Federación, a nuestras quejas, del trabajo deficiente de la secretaría e incluso tratando de justificar lo injustificable.

Como comprenderéis, no se trata de enumerar, una por una, las situaciones que me han llevado a tomar esta decisión, pero no dudéis que estoy a vuestra entera disposición, y será realmente un placer, poder explicaros todo aquello que deseéis conocer. Una de las máximas de esta vocalía siempre fue, la transparencia, y así creo, ha sido durante estos 3 años.

Creo que finalmente ha llegado el momento de no continuar, porque no se trata de apreciaciones personales, que las puede haber y las hay, sino que se trata de una serie de hechos totalmente demostrables, que llegados este punto me hacen pensar que si nadie en la Federación pone medidas para solucionarlos, debe ser porque a nadie le importa que se produzcan, lo que a mi humilde entender es lo mismo que decir que a nadie le importa nuestro colectivo.

A mí sí me importa, y a todo mi equipo y a todos vosotros, también. Así me los habéis demostrado con el nivel de colaboración e implicación que habéis alcanzado. Y por eso considero inadmisible que la situación siga como hasta ahora.

No abandono, no me retiro, no penséis que toda vuestra implicación no tiene ningún valor. Me gusta el waterpolo y me apasiona arbitrar, tengo el virus del arbitraje dentro de mí, y seguiré trabajando desde ahora mismo, para que el arbitraje catalán tenga el reconocimiento que se merece.

Un abrazo para todos, gracias de nuevo y espero poder contar con todos vosotros en proyectos futuros, próximos o lejanos.

Sergio Galindo Moreno.
Àrbitre del Comitè Català d’ Àrbitres de la FCN.

divendres, 7 de novembre de 2014

XI Poloamig@s

L'organització de l'onzena edició del torneig Poloamig@s, que es disputarà a les instal·lacions d'El Olivar entre els dies 6 i 8 de desembre, ha donat a conèixer avui la llista dels equips participants en les tres categories del torneig. Seran un total de 30 equips, 9 d'ells catalans, distribuïts de la següent manera: 8 benjamins, 12 alevins i 10 infantils. La llista completa és la següent:


BENJAMÍ
CD Askartza Claret
CN Barcelona
CN Helios
CN Molins de Rei
EM El Olivar
EW Saragossa
Leioa WLB
Stadium Casablanca

ALEVÍ
CD Askartza Claret
CE Mediterrani A
CE Mediterrani B
CN Barcelona
CN Helios
CN Molins de Rei
EM El Olivar
EW Saragossa
Leioa WLB A
Leioa WLB B
Stadium Casablanca
Waterpolo Donostia

INFANTIL
AE Santa Eulàlia
CD Askartza Claret
CE Mediterrani
CN Helios
CN Molins de Rei
CW Castellae
EM El Olivar
EW Saragossa
Lautada UG
Stadium Casablanca

Cal recordar que aquest és un torneig benèfic i que l'organització destina cada any els diners de les inscripcions a una causa solidària. Enguany, la recaptació del Poloamigos anirà en benefici de la Fundación Carlos Sanz i Adampi-Aragón.

Una imatge de l'edició del 2013 || Foto: El Olivar


dijous, 6 de novembre de 2014

Temps difícils

Tercer partit i tercera derrota. I contra un rival davant el qual, a priori, podríem haver guanyat. De fet, vam estar dins del partit fins el darrer quart, on un parcial de 4-0 en contra ens va fer perdre un partit on vam demostrar dues cares. Vam començar, com acostuma a ser habitual, adormides. 4-0 en contra i a remar contracorrent. Però ho vam tirar endavant i als pocs minuts d'iniciar el tercer període el marcador reflexava un 6-5 que ens feia pensar que si, que podíem. I ho vam provar fins a esgotar les forces. I quan les forces es van acabar ens vam enfonsar i vam encaixar 4 gols en el darrer quart que ens van deixar amb un 11-5 final que no m'agrada. No és tanta la diferència entre nosaltres com per perdre així. Però és el que hi ha.

Són temps difícils per moltes coses. La plantilla és més curta que l'any passat. Hem passat de 17 llicències a 13. I a aquesta retallada d'efectius li hem d'afegir diverses situacions que fan que no poguem estar al 100%. Amb una jugadora a França fins a finals de desembre, una jugadora entrenant a Tarragona fins a finals de novembre, una jugadora que tot just dimarts va tornar a entrenar després de tres setmanes de baixa, una jugadora amb esguinç de turmell (i que no tornarà abans de deu dies) es fa molt complicat. Quan veus que a la grada hi ha més jugadores que a la banqueta es fa complicat tirar endavant. I la cirereta del pastís arriba a partir del 24 de novembre, quan la piscina descoberta ha de ser buidada i haurem de buscar llocs alternatius on entrenar (s'accepten invitacions).

Sabíem que fins al gener no podríem rendir al 100%. I seguirem usant els partits des d'ara fins abans de Nadal per anar agafant el ritme de competició. No canviarem el plantejament, però ens haurem d'arremangar molt per tirar endavant amb el que tenim.

Diuen que les adversitats cohesionen el grup. Si seguim així, per Nadal serem l'equip més cohesionat de la categoria.